miercuri, 29 aprilie 2009

Elucubraţiile tovarăşului Nicolae : Galaţiul va avea două porturi pentru ambarcaţiuni

Deşi este considerat cel mai mare oraş la Dunăre, Galaţiul nu beneficiază de infrastructura necesară unui port pentru navele de pasageri. De ani buni municipalitatea promite că va amenaja un port pentru ambarcaţiuni, însă niciun angajament în acest sens nu a fost respectat. Fireşte, în Oraşul Varză totul se face la plesneală, fără vreun minim efort din partea autorităţilor sau urmă de implicare. Ba chiar, se alungă şi posibilii investitori. De pildă, în 2007, o firmă de investiţii imobiliare din Israel şi-a exprimat dorinţa, de a investi 500 de milioane de euro într-o zonă imobiliară în care să fie inclus cel mai modern port de ambarcaţiuni din ţară. Proiectul includea şi un complex arhitectonic în mai multe trepte, format din clădiri, centre comerciale şi baze sportive. Respectivii investitori au fost aduşi în municipiul Galaţi de consilierul local PSD Alexandru Teodorescu, după ce anterior acesta efectuase o vizită pe banii fraierilor de contribuabili în Israel. Şi dacă tot am amintit de ambiţiosul proiect al firmei AlfaRom, trebuie musai să amintim de campania anti-proiect făcută în Monitorul de Galaţi, la comanda oamenilor de afaceri Petrică Herăscu şi Sandu Traian, care au întrevăzut potenţialul investiţiei şi au găsit de cuviinţă că ar trebui să procedeze ca în celebrele cazuri ( vezi „operele” Herăscu: cartodromul, librăria centrală, serele Hortigal, şi lista poate continua). Între timp, primarul Nicolae şi consilierii locali au cedat presiunii ( se apropiau alegerile locale şi interesul era cu totul altul ), iar firma din Israel s-a văzut nevoită să-şi strângă catrafusele şi să se retragă. După ce au alungat concurenţa, brusc, investitorii locali nu s-au mai arătat interesaţi, iar pe terenul respectiv nu s-a realizat absolut nimic. Aşadar, iată că, după aproximativ doi ani, primarul Nicolae vine cu ideea măreaţă de a construi două porturi pentru abarcaţiuni,nu unul. Desigur, tovarăşul Nicolae aberează şi, mai mult ca sigur, nu va face o iotă din cele promise. După spusele unchiaşului, investiţia ar urma să se facă ori în parteneriat public privat, ori cu cei zece milioane de euro promişi de vicepremirerul Nica. Primul port va fi construit în zona golfuleţului de la Bac, iar al doilea debarcader se va afla în dreptul Plajei Dunărea. În esenţă, ideea este bună, iar iniţiativa este una chiar lăudabilă, însă cunoaştem că e cale lungă între a spune şi a face (mai ales în Primăria lui Nicolae). Ei bine, pentru proiectarea şi construcţia porturilor de ambarcaţiuni primarul Nicolae susţine că vicepremierul Nica i-a promis a sumă de zece milioane de euro, dar că va încerca mai întâi forma unui parteneriat public privat. În cazul în care nu se va concretiza forma parteneriatului public privat, primarul Nicolae spune că va apela la suma de bani pusă la dispoziţie de vicepremierul Nica.
Surprinzător, primarul Nicolae este convins că licitaţia se va realiza într-un termen scurt, şi unul din cele două porturi pentru ambarcaţiuni promise va fi finalizat, până la finele anului. „Licitaţia se va face cât de curând posibil. Dacă am materialul şi caietul de sarcini într-o săptămână, anunţăm şi licitaţia. După ultima dezlegare dată de Guvern durează cam o lună de zile. Până acum, vreo doi străini, un spaniol şi un italian , s-au arătat interesaţi şi ne-au scris că vor să participe la licitaţie. Anul acesta vom finaliza unul din cele două porturi pentru ambarcaţiuni”, a spus Nicolae.
În consecinţă, după declaraţiile primarului Nicolae, cele două porturi pentru ambarcaţiuni ar avea împreună o capacitate de adăpostire de circa 500-600 de ambarcaţiuni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu