miercuri, 22 iulie 2009

Dezmăţ pe bani publici, sub pretextul tipăririi de pliante educative

Într-una din zilele trecute un cetăţean ne-a înştiinţat pe e-mailul redacţiei Impact despre ultimul tun regizat de aşa-zişii băieţii deştepţi din Galaţi. Respectivul e-mail trimis de câteva cadre didactice, care evident că nu au dorit să îşi facă publică identitatea, ne aduce la cunoştinţă că o fundaţie fantomă a băgat adânc mâna în bugetul Primăriilor comunale, sub pretextul tipăririi de pliante, chipurile, educative şi intitulate : „Efectele negative ale consumului de alcool”. Pliantele cu pricina au fost distribuite elevilor din unităţile de învăţământ din mediul rural. Iniţiativă lăudabilă şi folositoare, s-ar grăbi să spună unii. Numai că taman cel care a avut măreaţa idee de a distribui aceste pliante este certat cu limba română şi se afla probabil sub influenţa nefastă a alcoolului. Aşa-zisele pliante educative induc elevii în eroare chiar din titlu scris cu litere mari: „Efectele acoolului asupra organismului”. Motiv taman bun pentru copii de a învăţa câteva bancuri cu şi despre beţivi. „Preşedintele Drăghici Gheorghe nu a răspuns adreselor trimise de noi, cadre didactice din comunele Corod, Matca, Cosmeşti, Nicoreşti. Contactat telefonic un reprezentant al Fundaţiei şi-a cerut scuze şi ne-a comunicat că-şi vor corecta greşeala şi vor distribui alte pliante în luna septembrie, cu sprijin financiar din partea Consiliului Judetean Galaţi şi al primăriilor din oraşele şi municipiile din judeţul nostru. Probabil un nou tun din bani publici regizat de dl preşedinte”, se plâng dascălii.
Vrând să aflăm mai multe detalii despre acest dezmăţ pe bani publici am contactat Inspectoratul Şcolar Judeţean. De aici am aflat că, într-adevăr aceste materiale au fost trimise în şcoli, însă distribuirea lor a fost suspendată. Totuşi, câţiva primari ne-au confimat că materialele au ajuns la elevi. Nu am putut afla mai nimic despre pseudo-fundaţia pentru sprijinirea învăţământului preuniversitar. „Aceste materiale au fost trimise în şcoli, însă nu ştiu nimic despre fundaţie, nu am auzit de ea. Acţiunea lor nu a fost aprobată de Inspectoratul Şcolar. În urma informaţiilor primite legate de aceste pliante am anunţat toate şcolile că toate materialele publicitare ce sunt introduse în şcoli trebuie prezentate elevilor doar cu aprobarea inspectoratului”, ne-a declarat Mitică Dudău, inspector şcolar adjunct la ISG Galaţi.
Pe de altă parte, de la primarul comunei Corod am aflat că pentru pliantele respective preşedintele Fundaţiei i-a cerut 1000 lei. În schimb, niciun angajat al Primăriei nu a sesizat greşeala din text. „Da, e adevărat. Am fost implicaţi în acest proiect, am contribuit cu 1000 de lei şi pentru suma aceasta mi-au dat 1000 de pliante. Au fost imparţite în ultima săptămână de şcoală şi sincer au trecut şi prin mâna mea, dar nu am văzut greşeala. Nu ştiu ce se mai poate face acum, dacă se pot reface o să mă interesez. Nu îl cunosc pe domnul Drăghici, ştiu ca a venit atunci la mine pentru aceasta iniţiativă, dar nici numele nu l-am reţinut bine", ne-a mărturisit primarul din comuna Corod, Cârjeu Vasile.
Acelaşi lucru l-am aflat şi de la edilul comunei Smârdan. Diferenţa este că de data aceasta Primăria a scos din buzunar 500 lei. „A venit şi la noi în comună această fundaţie să distribuie în şcoli pliante. Pentru aceste pliante a trebuit să contribuim cu 500 lei. Recunosc sincer că nu am văzut greşeala din text”, ne-a spus Constantin Stroea, primar al comunei Smârdan.
Un simplu calcul ne arată că, dacă fundaţia a încasat în medie 1000 lei de la fiecare din cele 30 de primării, reiese în jur 30.000 lei. Asta în condiţiile în care 1000 de pliante fac cel mult 4.000 lei. În consecinţă, o afacere cât se poate de profitabilă pe timp de criză.
Despre ”Fundaţia pentru sprijinirea învăţământului preuniversitar” am aflat de pe site-ul Ministerului de Finanţe că este recent înfiinţată şi este activă din 2009, are sediul pe strada Basarabiei, nr.142, bl N 3A, Parter. Contactaţi telefonic reprezentanţii Fundaţiei nu au binevoit să vorbească cu noi, trântindu-ne pur şi simplu telefonul în nas.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu