miercuri, 6 mai 2009

Sergiu Tofan debordează de sinceritate: Am fost un director de nota 6

Director executiv, din 8 iunie 2005, la Direcţia Judeţeană pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu Cultural Naţional (DJCCPCN) Galaţi, Sergiu Tofan (PNL) a informat mass-media că mandatul său se va încheia pe 24 mai, ca urmare a unui ordin primit prin fax, pe 30 aprilie. Anunţul a fost făcut în cadrul unei prime şi, totodată, ultime conferinţe de presă în calitate de director al acestei instituţii. Cu această ocazie, Sergiu Tofan a afirmat că nu are nimic împotriva acestei prevederi şi că nu suferă de sindromul „Dobrea”. În consecinţă, va părăsi această funcţie pe 24 mai. Întrebat de jurnalişti dacă a realizat măcar vreun proiect remarcabil în perioada 2005-2009, cât timp a ocupat funcţia de director executiv al Direcţiei, profesorul Tofan a declarat dezinvolt că „niciunul”. Ei bine, se cuvine să-i acordăm tot respectul profesorului Sergiu Tofan, însă nu pentru „realizările” sale la Direcţia Judeţeană pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu Cultural Naţional, ci pentru două motive simple: 1. A fost primul director care a recunoscut public, în faţa presei, că bilanţul este unul mediocru, de nota 6. „Bilanţul e mediocru. Sunt profesor. Toată viaţa mea am pus note. Mi-as pune un 6. Am făcut tot ce mi-a stat în putinţă. Recunosc, nu am făcut prea multe conferinţe de presă. Dar o să vă dau şi o explicaţie foarte clară: nu am avut ce să vă spun". 2. A avut curajul să declare că nu a realizat niciun proiect în perioada 2005-2009. “Niciunul, pentru că în atribuţiile Direcţiei pentru Cultură nu intră proiecte culturale, noi nu aigurăm decât protecţia patrimoniului cultaral. Suntem o formă fără fond, pentru că toate instituţiile de cultură nu se află în subordinea noastră. Legislaţia în cultură suferă de două boli: deficitul de reglementare şi excesul de reglementare”.
La finalul conferinţei, profesorul Tofan a făcut public şi marele său regret: „Cel mai mare regret al meu este că nu m-am întâlnit mai des cu presa”, a mărturisit acesta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu